Tre tips til blogindlæg med SEO i tankerne

Tre tips til blogindlæg med SEO i tankerne

15. februar 2020 Slået fra Af admin

SEO vækst er ikke noget man får over natten, og de fleste der bare har kradset SEO overfladen, ved at det er en utroligt indviklet disciplin der kan tage manden og det dertilhørende overskud ud af de fleste. 

Der er mange forskellige måder at gribe SEO an på og mange erhverv gør det vidt forskelligt og oplever stadig gode og målbare resultater. 

Dette indlæg fokuserer på hvordan du sætter et blog indlæg op med SEO optimering i baghovedet. Blogindlæg kan nemlig være en fantastisk måde at have content (indhold) der duer igen og igen, og som også hjælper med at skaffe dig bedre placeringer på google. 

Det gode blogindlæg med henblik på SEO er meget anderledes end den traditionelle og kommercielle SEO. Formålet er at skabe synligheder på søgninger der stadig ligger sig meget op af dine primære søgeord, men er lidt anderledes end det. Det er efterhånde en utroligt smart og effektiv måde at få henvist til det indhold, der matcher søgningen, selvom det måske ikke er dit produkt spot-on.

Det bør du have med:

  1. H1\’ere, H2\’ere og H3\’ere
    Du skal have en overskrift der i koden er sat til at være en H1\’er. Det er utroligt vigtigt fordi de forskellige H\’ere indikerer hvad der er titler og underoverskrifter og så videre.

    Har du slet ikke tænk det ind i måden din hjemmeside er kodet på, så bør du virkelig søge mod en kode-ekspert, der lige kan sætte det op for dig. Rigtige titler er en utrolig vigtig og essentiel del af den tekniske SEO. 

  2. Din indledning
    Skal have utrolige mængder kærlighed. Som de fleste journalister og andre blogforfattere kan fortælle dig, så er det de to første sætninger der gør hele forskellen. Hvis de er velskrevne og indbydende, er der gode chancer for at din læser bliver hængende og vice versa. 

    Indledende afsnit i blogindlæg med henblik på SEO er imellem de 50 og 100 ord – efter det er det meget fint at komme til pointen.

  3. Din brødtekst
    Skal leverere værdiskabende viden, besvare eventuelle spørgsmål som læsere måtte sidde med, rådgive dine kunder og virkelig udstråle ekspertviden og troværdighed. Den skal kort sagt have hele armen. Du kan med fordel inkludere eksterne- og interne links, dine søgeord, call to action knapper, videoer og alt muligt andet godt der er med til at din potentielle kunder bliver på hjemmesiden længere. Brødteksten er selvfølgelig det der skal fylde mest.