Din næste pressemeddelelse kan gøre en forskel for din virksomhed

Din næste pressemeddelelse kan gøre en forskel for din virksomhed

8. april 2020 Slået fra Af admin

Din næste pressemeddelelse kan gøre en forskel for din virksomhed fordi det er en god måde for dig at få noget opmærksomhed fra verden. En pressemeddelelse er med til at give din organisation eller din virksomhed omtale, der gør, at du kommer ud til verden med lige præcis det budskab, som du ønsker at verden skal vide. I dag er der meget støj på linjen og det kan være svært at få ’ordet’ men med en pressemeddelelse kan du nå ud til rigtig mange læsere, eller seere eller lyttere – det afhænger af hvilket medie du har valgt. I pressemeddelelsen skal du svare på fire vigtige spørgsmål, der er med til at gøre din tekst mere læservenlig overfor det publikum, du gerne vil nå ud til.

Du skal svare på følgende: Hvad handler historien om? Hvem er med i historien? Hvad er selve nyheden eller det der er sket? Hvorfor skete det eller hvad var baggrunden for at det skete?  Når du har styr på dette har du svaret på de vigtigste spørgsmål og så bliver det nemmere for dine læsere, seere eller lyttere at forstå dine budskaber pressemeddelelse

Når dine budskaber kommer godt ud på den anden side, så vil dine modtagere have nemmere ved at afkode, hvad du prøver at sig til dem og du vil have nemmere vil at få historien til at blive modtaget godt. Det er vigtigt at du husker, hvem du taler til. Du kender historien rigtig godt, men det gør læserne, seerne eller lytterne jo ikke, derfor skal du kunne præsentere historien på en måde, så man ikke har baggrundsviden om historien, men at man bare kan ’samle avisen op’ og eller pressemeddelelsen uden at vide noget på forhånd.

Der er mange mennesker, der siger, at pressemeddelelser ikke virker mere, det gjorde de engang før de digitale medier overtog alt. Det er både rigtigt og forkert. Det er rigtigt at alle aviser har langt færre læsere end de havde for bare 10 år siden, men en pressemeddelelse, der er rigtig godt skrevet kan stadig nå ud over rampen på en god måde og virke godt. Men det vil også være en god ide at koble anden marketing eller kommunikation sammen med pressemeddelelsen, så det ikke er den eneste form for kommunikation, du har til dit budskab. En kombination af flere kanaler er altid en god idé, hvis man vil have mange mennesker til at se ens nyhed.